Dostępne silniki:
- Silnik benzynowy 1.4 Fire 95 KM
- Silnik Diesla 1.3 MultiJet 95 KM
- Silnik Diesla 1.6 MultiJet II 120 KM
Bezpieczeństwo pojazdu
Prostota i spokój: Fiat Tipo w wersji sedan w standardzie jest wyposażony w niektóre z najbardziej zaawansowanych systemów bezpieczeństwa.
Ma 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtyny) i system ESC oraz Hill Holder, a także układ ABS z elektronicznym systemem podziału siły hamowania (EBD), światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów oraz system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS).
Maksymalne bezpieczeństwo aktywne i doskonała kontrola podczas manewrów awaryjnych lub na śliskiej nawierzchni dzięki zaawansowanemu systemowi kontroli stabilności toru jazdy ESC. System obejmuje układy ASR/MSR, PBA, TSC, HSA, ERM, TCS.
Prowadzenie
Bez względu na prędkość, system ASR korzysta z hamulców i z możliwości sterowania silnikiem, aby zoptymalizować trakcję Fiata Tipo w wersji sedan, nawet na śliskiej nawierzchni.
System Hill Holder pomaga Ci ruszyć pod górkę, przytrzymując hamulec przez około 2 sekundy.
Dzięki temu możesz bezpiecznie ruszyć bez męczenia się z hamulcem ręcznym.
Dzięki szerokiemu zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości (łącznie około 80%) i kleju strukturalnego, Fiat Tipo w wersji sedan ma mocne, lekkie nadwozie. W rezultacie dzięki niższej wadze cechuje się pierwszorzędną dynamiką, świetnym prowadzeniem oraz imponującą wytrzymałością w przypadku zderzenia.
Dzięki połączeniu niezależnego zawieszenia McPhersona z przodu i belki skrętnej z tyłu z wykorzystaniem dynamicznej kontroli pochylenia, można powiedzieć, że Fiat Tipo w wersji sedan ma niezawodny, lekki i skuteczny system zawieszenia, a amortyzatory — reagujące zależnie od częstotliwości drgań — niwelują wstrząsy w sposób bardziej efektywny i zmniejszają przechyły nadwozia podczas skręcania.
Nawet najtrudniejsze manewry w Fiacie Tipo w wersji sedan są banalnie proste dzięki rekordowemu, bo zaledwie 11-metrowemu promieniowi skrętu.